Jumaat, 12 Oktober 2012

Mungkin Kerana Terlalu Seronok Kot...

Tu la.....
mungkin aku terlalu seronok kmarin untuk ketemu sama kawan2 lamaku kot jadi mcm ni.. Pada awal tu sronok sangat, dalam fikiran ni duk ingat nak jumpa mreka ja, sbb dah lama x huha huha dgn mreka, nak makan koew teow sup tu dgn mreka sambil sembang2.... tp semua yang dirancang tidak mendapat keberkatan ilahi sbb tu la apa yang dirancang semuanya xmenjadi..
 
pukul 5.00 ptg  ja, terus punch kad nak turun ke kereta sebab jarak aku ngan mreka lebih jauh dari port yang nak dijumpa tue.. so aku ngat aku harus bergerak pantas untuk sampai ke sana.. sesampainya di dalam kreta, cewwah dgn prasaan gembiranya aku menghidupkan enjin kreta.. mula2 tu dah prasan macam xbleh nak hidup je enjin ni, dicuba untuk kali kedua dan ketiga.. memang xleh hidup juga..  bila check balik rupa2nya aku terlupa tutup lampu pagi tadi.. mesti bateri dah KONG la..

Ayyyooo terjadi lagi.. dulu dah pernah jadi dah kejadian mcm ni dan aku selalu bringat setiap kali nak turun dari kreta.. ntah mcm mana kmarin aku lupa.. mayb nak cepat kot, sampai2 ja opis terus tutup ja enjin..
 
dengan rasa hampa dan kecewanya aku pun telefon kwn2ku dan bgtau hal yang sebenarnya dan perjumpaan kita terpaksa dibatalkan... HUHUHUHU (sedih )
begitulah yang dikatakan persahabatan..
kwn2ku kata xpa, " tunggu2 kami  nak p ni, klu kami bleh tlg kami tlg.. "
terharunya rasa... beberapa minit kemudian, mreka pun sampai..

dengan bantuan mreka dan beberapa orang yang brada di kwsn tu akhirnya kretaku dapat dihidupkan semula.. alhamdulillah juga en.suami telah menyediakan 
"jumper" * entah betul ke tidak ejaannya janji bunyi sama kan* 
jumper tu digunakan untuk mengecas semula bateri menggunakan kuasa bateri daripada kreta lain, mmg aku kebuntuan juga ketika tu sbb en.suami pun tiada disini ketika ini.. dia terpaksa bertugas luar, itu la org kata prempuan ni klu naik kreta, tau naik jaaaa.. bila jadi perkara2 mcm ni haaaa gelabah juga.. tu kira ok la kreta tu xstop kat tgh jalan kan.. klu jadi mcm tu, mesti lagi gelabah kan..

bila kreta dpt dihidupkan semula, aku pun segera pulang ke rumah.. perjumpaan kami terpaksa dibatalkan.. xpa la mayb next time kita jumpa lagi kan..
to all my friend from RKK Arau.. trima kasih semua..

~ biarla persahabatan yang terjalin akan terus berkekalan hingga ke hujung nyawa ~
cemah loves u all... fewwwwitttt...



 

1 ulasan:

  1. baru je pas baca entry ni....kesian kat kita kan..tp tu la semalat jd dlm Perlis ni...ada org kenai...kalu tmpt lain blm tentu org nk tlg...huhuhu

    BalasPadam